donderdag 26 december 2019

Almere, 30 november 2019


(Yokina:) Ik kom me even voorstellen: vandaag heb ik de naam Yokina gekregen! Volgens Bazinnetje is dat Japans voor vrolijk/hilarisch. Ik ben namelijk een héél happy caafje!! Ik maak met regelmaat van pure lol een racebaan van de bak en dan vliegt het zaagsel in het rond! Sabi is het daar trouwens niet altijd mee eens. Maakt mij niet uit, ík heb het naar m’n zin. Ik moet wel luisteren naar Sabi, want als ik dat niet doe krijg ik een lel… en ze kan verhipte goed mikken. Maakt niet uit… ik ben lekker toch sneller!




Ik ben trouwens wél enorm geschrokken, dit weekeinde. Vorige week zijn we uit Bakkeveen (Friesland, Stichting Cavia) naar Almere verhuisd. In een kratje onderweg, met z’n vieren. En wat gebeurde er nu? We moesten wéér in dat kratje! Wéér komkommer voor onderweg… Waar gingen we heen!? Ik wil niet wéér verhuizen… heb het net zo lekker naar m’n zin!
(Bazinnetje:) “Heus, je hóeft je niet druk te maken… we gaan gewoon logeren in Den Haag, bij Baasje in zijn appartement.”
(Yokina:) Ja ja, dat zég je wel, maar ondertussen vertrouw ik het voor geen meter! Het duurde láng, langer dan vanuit Bakkeveen naar Almere. File, zei bazinnetje. Enfin, éindelijk waren we er en toen gingen we weer in een kooi, in een vreemde huiskamer. De huiskamer van Baasje, zei Bazinnetje. Nou ja, ik zat op plankje (daar had ze me op gezet) en verzette mooi geen póót meer…
Bazinnetje heeft me maar even gekroeld, verteld dat het écht OK was en dat we na het weekeinde heus gewoon weer naar huis gingen… en toen kwamen de lekkere groentjes. Mwoah, misschien is het toch niet zo slecht bij Baasje in Den Haag. Maar ik zal blij zijn als we weer thuis zijn – voor nu kunnen ze me zoveel vertellen, maar ik weet ’t nog niet zo net…

Een beetje onzeker pootje van Yokina


1 opmerking:

  1. Yokina, het gaat helemaal goed komen. En je gaat het vast naar je zin hebben bij je nieuwe baasjes en bakgenoten

    BeantwoordenVerwijderen