dinsdag 3 december 2019

Almere, 29 mei 2019


Almere, 29 mei 2019

Wij komen ons éven voorstellen: Wij zijn de CaviaBende Almere. We hebben hééééél lang een caviadagboek gehad, maar daar is jaren geleden nogal de klad in gekomen, dus we gaan nú een poging doen eea weer op te starten.

Onze groep heeft heel lang 5 cavia’s geteld. Na dat onze laatste castraat de Regenboogbrug is overgestoken bleven nog 4 dames over: Omaatjes Speedy (gladhaar-driekleur) en Mendy (stiekeme driekleur peruuf), de “jongeren” Vida (gladhaar driekleur) en Femke (gladhaar chocolaatje).
Onverwacht werd de jongste – Vida – ziek en is na een weekje dokteren de Regenboogbrug overgestoken. Omdat daarmee de groep nog uit 2 oude omaatjes bestond (bijna 7 jaar!) én een redelijke jonge Femke (3,5 jaar) wilden Baasjes versterking in de groep. Dan zou Femke niet alleen komen te zitten als de omaatjes ook gingen hemelen…

Bazinnetje zette een lijntje uit bij ons vaste logeeradres-voor-vakanties hier in Almere, tevens Cavia-Opvang, of zij nog een leuk zeugje hadden zitten wat bij ons wilde komen wonen.
(Quote) Heb een hele lieve borstel dametje zitten die vast wel bij je dames zal passen. Het is een terug-getrokken dametje, absoluut niet dominant. Ze komt bij mensen vandaan die ivm allergie niet meer voor haar konden zorgen.
(einde quote)
Kijk, die mooie rood-zwarte borstelcaaf, dát ben ik!


Toen ons Bazinnetje mij kwam ophalen keek ze me eens aan, vervolgens de dame van de opvang, en zei toen “euh… het is wél een borstel hè?! Én een rooie! Dus dat lief en teruggetrokken… dat gaan we nog wel zien”.

Eenmaal thuis mochten we samen kennis maken in de kamerren. Wat was dát gezellig joh! Binnen 10 minuten zat ik oogjes te wassen van omaatje Speedy…
Volgens Bazinnetje had ze nog nooit zó makkelijk een volwassen caaf in de groep gekoppeld. Túúrlijk, ik bén ook een schatje!



Trouwens, mijn naam heb ik te danken aan mijn mooie roest-kleurtje: Sabi is Japans voor “roest” 😉

Pootje van Sabi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten