woensdag 5 februari 2020

Almere, 12 december 2019


(Yokina:) zingt * ik ben vandaag zo vrolijk – zo vrolijk – zo vrolijk – ik ben behoorlijk vrolijk – zo vrolijk was ik nooit *
Volgens Baasjes ben ik een blij eitje… nog steeds! Elke dag heb ik wel een paar keer mijn “gekke 5 minuten” en sjees ik van pure lol door de hele bak heen. Onder bruggetje door, onder plankje door, half óver Nikita heen, #lel van Sabi als ik haar toevallig onderweg íets te rakelings passeer…
Baasje komt er af en toe even naast zitten, om te kijken naar de “caaf-tv”, zegt ‘ie. Mag hoor! Maar neem je dan ook wat lekkers voor ons mee, Baasje?
Soms moppert Bazinnetje dat ik er een rommeltje van maak. Dat er zaagsel in het rond vliegt als ik zo loop te rennen en dat ze nét gezogen heeft. Dat laatste lijkt iets te maken te hebben met dat herrieding waarmee ze rond onze kooi rondloopt. Hoeft echt niet hoor: die herrie vinden we hélemaal niet leuk en zo te horen heeft het tóch geen zin…
😉

Bazinnetje “klaagt” trouwens ook dat ze onze etensbakjes tegenwoordig echt dagelijks moet bijvullen. Weet je, Nikita en ik groeien nog… en we hebben een príma eetlust! En die brokjes zijn zó lekker… en dat hooi, ook al zo yummie… en die gróentjes: boerenkool, witlofjes, bospeentjes, andijvie, appeltje, bloemkool, paprika, komkommer… ooooooooooooooh zó lekker!! Zóveel verschillende soorten lekkers kregen we in de opvang niet – en omdat wij nog klein zijn aten de groten als eerste van de groentjes en dan bleef er voor ons kleintjes minder over. Nú is er ook voor ons genoeg om van te smikkelen!
Binnenkort moeten we weer eens in een “weeg-bakje”, zegt Bazinnetje, dan kan ze zien hoe hard we groeien.

Pootje van Yokina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten