dinsdag 8 april 2014

Almere, 8 april 2014


Hoooiiii Allemaal!

(Siep:) Ik begin een hele BC te worden… een Bereisde Cavia. We zijn dit weekeinde namelijk weer bij Meneer M thuis in Den Haag geweest!! Da’s heen én terug samen zo’n 200 km rijden… en welke caaf doet dat nou regelmatig?! Nou, wíj dus wél!
Het leven is daar ook best hoor! Er was ‘n lekker zonnetje op zaterdag… de meisjes hebben lekker kunnen hangmathangen… af en toe ga ik een rondje langs de meisjes roebelen dat ik zo’n mooie vent ben… ’n príma caafjes-leven!
Bovendien: de buurtsuper bij Meneer M heeft ook nog mjammie koolrabi én boerenkool! De buurtsuper thuis heeft deze winter helemaal geen koolrabi gehad en de boerenkool hebben ze sinds vorige week ook niet meer
L ’t Is lente en dan komen er andere lekkere dingen, zegt Bazinnetje.
Nou, als ik nú naar buiten kijk zie ik allemaal spetters op het raam met een donkere lucht er achter… niks voorjaar, gewoon régen! Gisterenavond spookte het zelfs behoorlijk: veel wind, héle donkere lucht en enorme hoosbuien. Gelukkig is dat nu weer minder. Volgens Bazinnetje is dat nodig, anders groeien die lekkere dingen buiten niet zo goed: die hebben zon én regen nodig, beweert ze. Zou ‘t?! Wij vonden het vorige week véél lekkerder weer… ;-)

(Sofietje:) Siep is helemaal bij ons ingeburgerd hoor! De eerste keer in het kratje naar Den Haag vond ‘ie stiekem niet zo leuk – of beter gezegd: eigenlijk best wel éng, al zal ‘ie dat als een échte vent stevig ontkennen – maar da’s helemaal over. Hij peuzelt onderweg lekker mee aan de groentjes en het hooi en gaat daarna, net als wij, gewoon liggen studeren voor Haardkleedje tot we er zijn.

(Bazinnetje:) Meneer M en ik vragen ons wel iets af: wáárom lusten jullie de kruidenmix in Den Haag veel liever dan die in Almere?! Het is precies dezélfde kruidenmix!!
(Sofietje:) Zou je denken?! Die bij Meneer M smaakt gewoon écht beter…


Groetjes uit Almere van
Sofietje, Melissa, Darwin en Siep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten