vrijdag 4 april 2014

Almere, 4 april 2014

Hoooiiii allemaal,

Afgelopen weekeinde was het Vrouwtje van de Drunense Donderkopjes hier… Gezellig hoor! Even kennis maken met Siep (“Wat een schátje!!”), uiteraard ook het begroeten van de oudgedienden Sofietje, Melissa en Darwin.
Ze had ook, namens de Drunense Donderkopjes, een heleboel lekkers meegenomen: groentjes én diverse kruidenmixen en zo. Mjámmie!!!!!!!!!!!
Wel jammer dat de Drunense Donderkopjes zelf niet mee waren gekomen… ‘t had ons érg gezellig geleken om eens samen te whieperen!

We lazen later op facebook dat de Drunense Donderkopjes dat óók wel gewild hadden!
Wij zijn beledigd......... Vertelt Vrouwtje vanmorgen doodleuk dat ze naar de CaviaBende Almere gaat. Gezellig even bijkletsen en Siep bewonderen. Wij mochten niet mee......
Komt ze thuis, krijgen we andijvie en brokjes, terwijl wij echt iets anders ruiken: GRAS Dat krijgen we vanavond zegt het Vrouwtje. Nou ja zeg..........
Vervolgens krijgen we te horen dat Siep een enorm schatje is… nou wíj hadden ook graag kennis met hem willen maken!
Van meneer M & I hebben we wel een schitterend survival pakket gehad, echt super!! Ook voor het Vrouwtje zat er wat leuks bij. Hiervoor hartstikke bedankt!!
Maar, dat neemt niet weg, dat we het er nog steeds niet mee eens zijn, dat Vrouwtje zonder ons op pad is geweest naar ons Vriendje & vriendinnetjes........
Toch maar eens kijken hoe we dat de volgende keer gaan aanpakken… ruimte genoeg in de auto, toch?!

Baasjes zijn samen met haar een eind gaan wandelen en op de weg terug hebben ze gras voor ons geplukt. Da’s lekker hoor, vers gras! Hebben we de héle winter niet gekregen…
Volgens Bazinnetje is het eerste gras wél erg eiwitrijk. Wijzelf hebben geen idee hoe of wat, maar het schijnt wél dat je daar dan makkelijk een gasbuikje van kunt krijgen… en gasbuikjes zijn iets waar caafjes érg ziek van kunnen worden en zelfs aan dood kunnen gaan. Dus beginnen we met kleine beetjes om er aan te wennen. Na een paar keer maaien is het “gewoon” gras en kan het geen kwaad meer.
Trouwens: we mogen ook geen gemááid gras eten, dat schijnt óók weer niet goed te zijn (tenzij het inmiddels hooi is). Dus gewoon knippen óf plukken, dan is het in ieder geval geen probleem.
Ons eigen grasveldje staat er nog een beetje armetierig bij, dus daar valt nog weinig te plukken… maar achter het hek begint het al lekker op te komen… en daar kunnen de hondjes níet bij *yeahhhh*

(Siep:) Ik heb trouwens iets recht te zetten. Ik heb geen twee keer in de opvang gezeten… maar er is wél 2x afstand van me gedaan! Mijn eerste Baasje was op ons – mijn vriendje Pipi en ik – uitgekeken, dus toen gingen we naar ons tweede Baasje. Die laatste vond caafjes na een week tóch niet zo leuk en zo kwamen we bij St Cavia Haarlem terecht. Pipi woont nu ergens anders bij z’n nieuwe Baasje en ik woon dus nu híer…
Tja, Bazinnetje had ’t niet helemaal goed begrepen en ik kon nog niet zo goed typen dus heb ik dat háár laten doen… maar nú weten jullie hoe ’t zit ;-)
Enneh, in het vervolg typ ik zélluf!!


Groetjes vam Sofietje, Melissa, Darwin en Siep vanuit Almere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten