dinsdag 4 maart 2014

Almere, 4 maart 2014

Hallo allemaal,

Weer eens een berichtje van ons vanuit Almere.
Spannende tijden hoor! We mogen a.s. zaterdag "op date" met een nieuwe caaf... een castraatje genaamd Siep. Siep woont nu nog bij Corine en Bernt van St Cavia  in Haarlem. Wij, Sofietje, Melissa en Darwin, komen daar óók vandaan. Héél leuk om hen weer eens te zien én te laten zien hoe wij het hier naar ons zin hebben!!!
Siep lijkt ons heel aardig en we hebben zelfs al samen gemaild ;-)

Het eerste berichtje was van afgelopen week via Corine:
Volgend weekend wordt het Siepie's weekend! Daar is ie wel aan toe.
We zouden het leuk vinden om bij jullie in Almere langs te komen. Siepie komt dan gezellig met ons mee.
De reis zal ie wel niets vinden maar daarna z'n vriendinnen wel, schat ik zo maar in.


Een dagje later ons antwoord:
(Sofietje, Melissa en Darwin:)
Zeg Siep, kereltje, wen er maar aan dat je regelmatig op reis gaat hoor... Wij caafjes hebben bij Meneer M, het vriendje van Bazinnetje,  thuis in Den Haag een eigen "buitenverblijf" in zijn huiskamer. Met z'n 1.40 x 0.70 m wel ietsje kleiner dan thuis (1.60 x 0.80 m), maar van álle gemakken voorzien (hangmatje, plankje, wilgenbruggetje, tentje, etensbakjes, fles etc - én natuurlijk de nodige groentjes!). Als ons Bazinnetje daar voor het weekeinde heen gaat gaan wij met haar mee... en jij dus straks óók. Wij hebben daar een speciaal transportkratje voor, groot genoeg voor 4, en zijn er al hélemaal aan gewend. Zolang Bazinnetje in de stad rijdt zitten we lekker te peuzelen aan het hooi en de groentjes voor onderweg, eenmaal op de snelweg wordt het tijd om uit te buiken en gaan te studeren voor haardkleedje (lees: slapen). 't Is zo'n 100 km rijden en na zo'n anderhalf uur zijn we er: dat herkennen we ondertussen ook al aan de stoplichten en bochten en zo. We leren het je wel, geen probleem... :-D


Groetjes,
Sofietje, Melissa en Darwin


Weer een dagje later kregen ons Bazinnetje antwoord van Siep zélf!
(Siep) Hallo nieuwe baas,
Zijn die meiden van je wel een beetje lief voor me? Ik zal ook mijn best doen.
Ik weet wel wat verhuizen is want ik ben al twee keer eerder weggedaan. Ze vonden me toch niet leuk. Nu moet ik hier weer weg maar ze zeggen dan ik nu naar een echte baas ga.
Eet een echte baas ook spruitjes? Ik hoop van niet want dan moet ik de schillen op eten. Niet te vreten maar ja, dat heb je in de opvang. Als je lang zeurt dan krijg ik wel wat anders maar dan ligt ie troep nog in mijn hok. 

Reizen heb ik nog niet veel gedaan dus ik ga het zien. 
Ben heel benieuwd, het is hier verder wel oké maar in het hok is het zo saai in je uppie.
Ik tel de dagen af op de tralies wanneer ik bij meisjes mag wonen. Ben wel benieuwd naar ze hoor.


Groetjes van Siep, nu nog uit Haarlem


We hebben 'm gisteren weer teruggemaild:
Hé Siepie,

Ach kereltje, ben je al 2x "weggedaan"?! Onze Baasjes doen GÉÉN caafjes weg, wees maar gerust. Wel is het de bedoeling dat wíj het leuk hebben samen, dus als we zaterdag vriendjes worden mag jij hier voor ÁLTIJD blijven wonen...

Wij zijn meestal echt héél lief hoor! Alleen Melissa is nogal onzeker (gebleken) als ze mag kennismaken met een nieuwe caaf... en aangezien in haar optiek dan de aanval de beste verdediging is kan ze dan nogal boos reageren. Ons ons advies aan jou is dus: vooral naar Melissa níet opdringerig doen, gewoon vriendelijk contact zoeken, lief blijven en als ze bang/agressief reageert gewoon even verderop gaan zitten. Darwin is een hele goeie vredestichter, dus die helpt je wel - heeft ze met Pommie ook gedaan. Als Melissa eenmaal aan je gewend is is er niks meer aan de hand!!!
Sofietje is hier de alpha en wil dus de lakens uitdelen. Als jij vriendelijk aan haar vraagt of je die lakens met haar mag delen komt dat ook wel goed. :-P

En verder ter geruststelling: onze Baasjes eten bijna nooit spruitjes, en als ze die wél eten krijgen wij géén schilletjes. Wél krijgen we veel witlof, andijvie, bospeentjes, koolrabi, knolselderij, paprika en zo (in de koelkast liggen hier vaak meer groentjes voor ons dan voor Bazinnetje en Baasje)... en in het seizoen gras en verse rietstengels. Mjammie!!!!!!!!!!!

Groetjes en tot héél gauw!
Sofietje, Melissa en Darwin aka CaviaBende Almere


Zo te lezen vindt Siep 't allemaal nog een beetje eng...
En wij vinden het ook wel spannend hoor, zo'n date! 't Is alweer zo'n tijd geleden. Met Pommie ging het destijds niet zo soepeltjes, maar uiteindelijk zijn we toch dikke vriendjes geworden.
Op de foto lijkt Siep een knappe vent. Hij lijkt zelfs een beetje op Pommie. Pommie was een gemengd-schimmel borstel en Siep lijkt op de foto wel een zwart-schimmel borstel.
Siep is het rechter caafje op de foto (foto van de website van de opvang gehaald). Het andere gladharige caafje heet Pipi en is al herplaatst.

We hebben Baasjes al opdracht gegeven om extra groentjes en zo in te slaan voor onze date. Dan mogen we van het weekeinde met z'n allen in de grote kamerren kennismaken, met véél hooi, groentjes en zo. Komt vást wel goed...

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes van de nu nog driekoppige CaviaBende Almere
Sofietje, Melissa en Darwin

2 opmerkingen:

  1. Onze pootjes draaien op volle toeren dat Siep mag blijven en dat jullie hem ergggg lief vinden. Jullie vriendjes & vriendinnetjes, Drunense Donderkopjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hopen wij ook... hij lijkt ons een errug leuke vent :-D
      We houden jullie op de hoogte!!

      Verwijderen