vrijdag 14 maart 2014

Almere, 14 maart 2014

Hooiii allemaal!

(Siep:) Ik woon nu definitief bij de CaviaBende Almere!! Ben hélemaal blij, nu éindelijk een eigen vást Baasje…
Ik ben namelijk al 2x naar de opvang gebracht. Mijn 1e Baasje was op een gegeven moment “op me uitgekeken” en bracht me naar de opvang. Mijn 2e Baasje hield het na een week (!) al voor gezien en bracht me terug… Dat was niet zo goed voor m’n zelfvertrouwen
L.
Toen kreeg ik in de opvang ook nog eens ruzie met m’n vriendje Pipi… Daarna moest ik naar de dokter en een tukkie doen… daarna voelde wel raar hoor, “daar beneden”… maar volgens mijn Opvangbaasjes betekende dat dat ik later bij meisjes mocht wonen. Op dat moment had ik nog geen idéé wat dat eigenlijk zijn… meisjes… *bloos* dus of ik dat nou leuk zou gaan vinden??

Afgelopen zaterdag 8 maart ben ik naar Almere gekomen om kennis te maken met de meisjes daar. Dat transportkoffertje voor onderweg vond ik maar niks. Met grote angstogen ben ik onder de handdoek gekropen, daarna ging ’t wel en heb ik de andijvie-voor-onderweg lekker zitten oppeuzelen.

Eenmaal aangekomen mocht ik eerst even bij mijn nieuwe Bazinnetje op schoot. Oei… toch wel éng hoor: zou ze me wel lief vinden… en zou ik écht wel een nieuw Baasje vinden hier?!
Ze heeft me toen verteld dat de enige “eis” om te mogen blijven was dat ik vriendjes moest worden met de meisjes en zij met mij… nou, dáár wilde ik best m’n best voor doen hoor!

Eerst mochten we met z’n allen in een grote kamerren, met veel hooi, lekkere groentjes… prima toeven!
En toen zag ik ze, de meisjes…….. Ooohhh, wat zijn ze mooi… wat ruiken ze lekker… en wat vind ik ze lief!!
De meisjes moesten even aan me wennen – en ik ook wel aan hén, want hoe ga je met van die mooie meisjes om als je nog nooit hebt mogen daten?!
Ik ben lekker gaan roebelen (laten zien wat een mooie beer ik ben en hoe mooi ik de meisjes vind), wat wel wat gemopper van de dames opleverde. Maar ja, er zijn maar liefst 3 dames en als de ene me even niet wil, wie weet lukt het bij een andere wel… dus ben ik lekker rondjes blijven lopen. Als een meisje zei dat ze me niet wilde heb ik me netjes omgedraaid… om het even later gewoon opnieuw te proberen. Dat heeft me wel wat Eau de Sofie/Melissa/Darwin over m’n neus opgeleverd, want zo vertellen ze blijkbaar dat ze me even te opdringerig vinden. Mwoah, ruikt eigenlijk best wel lekker…
Er zijn wel wat afwijzende tikken uitgedeeld, maar verder werd ’t eigenlijk heel gezellig.

Na zo’n anderhalf uur zijn we verhuisd, naar de grote kooi waar de meisjes al in woonden.
Sofie schrok daar even van, want hoewel ze me in de ren best wel leuk vond had ze nog niet begrepen dat ik met haar mee naar huis zou gaan… en dát vond ze niet meteen leuk! Er werd wat geklapperd en ik heb een paar keer moeten maken dat ik weg kwam, maar dat werd ook steeds minder. Ik heb kéurig laten zien dat ik me als een welopgevoede beer kan gedragen en dat ik begrijp wat “nee” betekent.
’s Avonds zijn we met z’n viertjes uitgevloerd gaan slapen… wát een dag!!

Inmiddels weet ik wel wat dat betekent: bij meisjes wonen! Lekker roebelen dat je zo’n mooie beer bent, lekker snuffelen aan mooie meisjes – en af en toe een scheut de Eau de Sofie/Melissa/Darwin over je neus krijgen – en vooral: GENÍETEN!! Met hoofdletters!!!
De groentjes smaken beter als je het met meisjes mag delen, de brokjes en het hooi smaken beter in gezelschap dan in je eentje, het slaapt veel gezelliger met je meisjes om je heen en af en toe mag je zélfs even met ze knuffelen… óók erg fijn!

Bazinnetje begint ook aan mij te wennen –en ik langzaam aan haar. Ze vindt ’t nodig dat ik elke morgen een vit C-snoepje opeet. Ik weet nog niet zo goed of ik die nou wel lekker vind én “aanpakken” vind ik eng – zelfs met yummmie groentjes – dus gebruikt ze “Methode Darwin”: dan word ik opgepakt (net als Darwin, die pakt ze ook niet zelf aan) en dan krijg ik zo’n pilletje tussen m’n kiesjes geduwd. En dan ben ik een braaf caafje (zegt ze) en kauw ‘m op.
Sowieso dat “opgepakt worden” vind ik maar niks en maak dan van de bak een racebaan. Went wel, zegt Bazinnetje. “Zou ‘t?!” denk ik dan…
Ik kan jullie dus ook nog geen betere foto van mezelf laten zien: zelfs voor de camera ga ik op de loop!

Binnenkort mag ik – mét de meisjes – op reis naar meneer M in Den Haag. Ik ben benieuwd of het transportkoffertje minder eng is als ik het met m’n meisjes mag delen…
Wordt vervolgd ;-)

Groetjes van Siep en z’n meisjes Sofietje, Melissa en Darwin uit Almere

2 opmerkingen:

  1. Hoi Siep, welkom namens ons allen en een beter huisje had je niet kunnen treffen. Pootjes van je (nieuwe) vriendinnetjes en vriendjes van de Drunense Donderkopjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jullie wel! Bijzonder hoor, zo ineens zoveel vriendjes en vriendinnetjes... ;-)

      Verwijderen