dinsdag 3 maart 2020

Almere, 21 januari 2020


(Yokina) Volgens Bazinnetje ben ik een wakertje!
Gisterenavond zat ik zomaar ineens te wakeren…
Bazinnetje was aan het koken en Baasje zat in de kamer. Bazinnetje keek om het hoekje en vroeg aan Baasje: ‘wat doe jij nou?’ Nou, Baasje deed helemaal niks bijzonders. Dat was ík… ík deed iets bijzonders: wakeren! Dat klinkt nét als een vogeltje… tjiep-tjiep-tjiep-tjiep en dat achter elkaar door. Wat het precies betekent weten ze niet zo zeker. Er wordt wel gezegd dat cavia’s dat doen om te waarschuwen voor gevaar.
Voor diegenen die dat nog nooit gehoord hebben: zó klonk dat ongeveer… https://www.youtube.com/watch?v=qcOarWneaq0

Baasjes hebben niet kunnen ontdekken wat er mis zou moeten zijn, maar ik was toch écht ergens van geschrokken. Bazinnetje heeft eventjes met me zitten praten… “heus, er is niks meisje… wil je wat lekkers?” Nou, dat lekkers mag natuurlijk altijd, maar ik bleef gespannen in het hoekje zitten waar ik zat… pas na een aaitje werd dat beter. Zeg Baasjes, als júllie niet snappen waarvan ik geschrokken ben wil dat niet zeggen dat ik niet geschrokken ben hoor!

Bazinnetje vindt het wel leuk. Vroeger heeft ze ook wel eens een wakertje gehad, dat was Babbeltje, de eerste schrijfster in dit cavia-dagboek, maar nu al héél lang niet meer...

Pootje van wakertje Yokina 


1 opmerking:

  1. Yokina, zo zie je maar weer, alert blijven levert altijd wat lekkers op.

    BeantwoordenVerwijderen