dinsdag 2 augustus 2016

Almere, 2 augustus 2016

Hoooiiii allemaal!

En het láátste nieuws…
(Vida:) Tadáááá, dát ben ik! 




Afgelopen weekeinde hadden Baasjes een afspraak met het Bazinnetje van de Drunense Donderkopjes. Die had vrijdag ergens in de buurt van Oss een heleboel caafjes opgehaald, die naar St Cavia Bakkeveen zouden gaan. Aangezien het minder ver rijden is vanuit Bakkeveen naar Almere dan naar Oss (of Drunen trouwens) werd hier een pitstop afgesproken en zouden we door iemand van St Cavia in Almere worden opgehaald.
En tja, Bazinnetje kon het natuurlijk níet laten om tóch in die kooi te kijken… en daar zat... IK! Ze werd spontaan verliefd… en ik op háár. Ze kan lékker kroelen hoor! Nadat Baasje ook even met me geknuffeld had mocht ik mee naar de Bende. Plóep, ik werd gewoon in de bak gezet. Na even wat geklets en gesnuffel vond ik de brokjes: mjámmie brokjes!!
(Mendy:) Ik was er niet meteen van overtuigd dat dit nou wel was wat ik wilde… wéér zo’n kleuter opvoeden, maar deze luisterde meteen goed. Dát scheelde!
(Vida:) Mendy stuurde me een paar keer weg en van de anderen mocht ze dat, dus ik was er al snel achter dat zij hier de baas is in de bak. Enneh, Siep vond me machtig interessant, dus als dat nodig was mocht ik achter zijn dikke billen (Siep: “ook jíj mag op je woorden letten, kleintje!!”) schuilen.
Inmiddels heb ik m’n plekje hier wel gevonden. Ik scharrel lekker overal tussendoor, kan me in het PVC-tunneltje nog omdraaien (de anderen kunnen alleen achteruit terug, geen idéé hoe dat kan?!
J ) en geniet van de ruime kooi met yummies en speelmogelijkheden. Die was ik niet zo gewend…

(Speedy:) De laatste tijd was Bazinnetje niet zo gezellig… Het was al een héle tijd ’s morgens: “goedemorgen jongens” en dan kregen we eten, tussen de middag net zo iets “dag jongens” en weer wat te eten. ’s Avonds kwam ze boven, “welterusten jongens” en nog een portie brokjes en hooi en dat was ’t wel zo’n beetje. Échte aandacht schoot er nog wel eens bij in. Ze had het zo druk met school en studie... zat héle dagen achter de compjoeter. Maar… Bazinnetje is een paar weken geleden afgestudeerd: ze heeft nu een titel - al snappen we niet zo goed wat dat inhoudt. Nu heeft ze dus méér tijd voor ons en dát is te merken! Groentjes komen nog steeds geregeld hoor, maar ze neemt nu ook tijd voor knuffel-aandacht! Niet dat dat van mij nou zo moet hoor, ik ben niet zo’n knuffelcaaf, Femke gaat meestal liever “op stap” en Siep heeft er soms wel, soms geen zin in… maar Mendy en vooral Vida denken daar anders over. Zo klein als ze is kan Vida al héle verhalen vertellen op schoot… en daarmee scoort ze “punten” bij Bazinnetje. Baasje zei 't gisterenavond al: “dat er zóveel herrie uit zo’n klein beestje kan komen…” en kwam vervolgens ook even kroelen :-D



Binnenkort maar weer eens een nieuwe groepsfoto maken…


Groetjes van Siep, Mendy, Speedy, Femke en Vida uit Almere

Geen opmerkingen:

Een reactie posten