woensdag 11 december 2013

Almere, 11 december 2013

(Pom)
Lieve allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het kwakkelen... 4 weken geleden bleken mijn kiesjes scheef afgesleten te zijn en kon ik niet meer lekker peuzelen. De dokter heeft me daaraan geholpen, maar helemaal zelfstandig eten lukte me toch niet. Al begon ik groentjes wel weer meer te waarderen én m'n vit C'tje, natuurlijk!
3 Weken geleden kwamen we er achter dat er - behalve alle vetbulten waarvan we al wisten dat ik die had en die geen echte problemen gaven - ook een onbekende bult ín m'n buikje zit. Niet zo best dus...

Inmiddels eet ik nog steeds niet genoeg zelfstandig en krijg ik al 4 weken prakkie. Ik ben alles bij elkaar 3 ons (!) afgevallen, alle vetbulten worden kleiner behalve een grote bult onder m'n kinnetje - die (b)lijkt zelfs te groeien en gaat langzaam in de weg zitten.
M'n vit C-tje wil ik al een paar dagen niet meer aanpakken, groentjes (zelfs m'n favoriete groentjes) smaken me ook niet meer en ik zit het grootste deel van de dag onder m'n wilgenbruggetje... vaak met een van m'n meisjes naast me. Ondanks extra pijnstilling (anderhalve dagdosis per dag) voel ik me nog steeds echt niet lekker.
Bazinnetje heeft voor morgenavond een afspraak gemaakt bij de dokter. Die gaat kijken of 'ie nog iets voor me kan doen en anders mag ik gaan slapen.
Dat laatste vind ik geloof ik niet eens zo héél erg meer. Wél om Baasjes en m'n meisjes achter te laten hoor, maar ik voel me écht niet lekker en als ik dan tóch niet meer beter kan worden is de Regenboogbrug ineens helemaal niet zo onaantrekkelijk meer...

Baasjes zijn erg verdrietig... ze hebben héél hard hun best gedaan om me beter te laten worden, maar het lijkt helaas niet te gaan lukken.

Jongens, het was fijn wortelbiertjes drinken met jullie en ik denk met veel plezier terug aan alle caviacopter-vluchten naar alle eet-feestjes bij o.a. de Drunense Donderkopjes, de Gekke Flappies, het Winky Team en de GuineaGirlz.
Enneh, maak jullie geen zorgen. Ik heb Darwin goed opgeleid, ze kan die vluchten probleemloos van me overnemen. De CaviaBende Almere blijft gewoon meedoen met die eet-feestjes!
Drinken jullie vanavond nog een wortelbiertje op me?! Dan neem ik er ook nog eentje...

Poot van
Pommie

(Foto: Pom in betere dagen...)

8 opmerkingen:

  1. Wat zielig...hopelijk kunnen ze nog wat doen. Sterkte! Grtjs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik ben dus bang van niet.
    En hoever ga je?! 't Manneke is écht niet in orde, reageert niet/onvoldoende op symptoombestrijding en is ondertussen dus al 4 (!) weken aan de dwangvoeding omdat 'ie zelf lang niet voldoende eet.
    Tenzij de dierenarts (die ik ken als een deskundig caafjes-dierenarts) nog een lumineus idee heeft is er nog maar één ding wat we voor Pommie kunnen doen... :'-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi, ik kwam dit dagboek toevallig tegen bij het bekijken van alle opvangadresjes, en je naam kwam me heel bekend voor ! Oesje, niet zo leuk nieuws. Nooit leuk een huisdiertje te moeten laten inslapen maar als het echt niet meer gaat ... blijft altijd een moeilijke beslissing hé, maar een moedige in belang van het diertje zelf. Mijn duimen draaien, groetjes sheppeke van het forum grote cavia ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Sheppeke,
      Tja, daar weet jij alles van, met Lara'ke... ;-)
      Dank je wel voor je medeleven!

      Verwijderen
    2. en had DA nog een lumineus idee voor Pom ? mijn duimen hebben gedraaid maar in mijn achterhoofd ...

      groetjes, sheppeke

      Verwijderen
    3. Helaas... zie berichtje van vandaag, 15 december 2013. :'-(

      Verwijderen
  4. Wat lief Pom dat je zelfs als je niet lekker bent nog denkt aan de opleiding van Darwin. We gaan je missen kerel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (Pom) Darwin was al een poosje back-up piloot hoor! Ik wilde ook wel eens een wortelbiertje kunnen drinken... ;-)
      Ik zal jullie ook missen!

      Verwijderen